“Het bestuur van de A.S. Talma Stichting”

BESTUUR

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat uit 5 personen die allen op de een of andere manier een link hebben met de ouderenzorg. Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:

– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting is per 5 maart 2018 als volgt samengesteld:

Jelle Lemstra

Voorzitter

Dhr. Lemstra houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hiem te Balk.

Sibbele Haarsma

Secretaris

Dhr. Haarsma houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, beheer website, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hof te Emmeloord.

Lolke Folkertsma

Penningmeester

Dhr. Folkertsma houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor pachters en is de contactpersoon voor Talma Hûs en Talma Hoeve Feanwâlden.

Willem Beumer

Bestuurslid

Dhr. Beumer houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor de pachters en is de contactpersoon voor Talma Borgh in Apeldoorn.

Elbrich Wind-Wartena

Bestuurslid

Mevr. Wind houdt zich bezig met het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Haven te Urk.

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.

AANSCHAF NIEUWE ROLSTOELBUS

2019 – De eerste bijdrage voor een rolstoelbus hebben Talma Hûs en Talma Hoeve in Feanwâlden al in 2017 ontvangen. In 2019 heeft de A.S. Talma Stichting opnieuw een bijdrage beschikbaar gesteld voor de aanschaf van een rolstoelbus voor cliënten en bewoners van de Kwadrantgroep/Elkander regio Dantumadiel en

MEUBILERING EN INRICHTING VAN 14 HUISKAMERS IN TALMA HOF

2018/2019 – Verpleeghuis Talma Hof in Emmeloord heeft subsidie ontvangen voor inrichting en meubilering van alle 14 huiskamers. Medewerkers en cliëntenraad van Talma Hof zijn actief betrokken bij de keuze van de meubels. Door een totale opfrisbeurt krijgt Talma Hof weer een eigentijdse uitstraling.

NIEUWE AANKLEDING GROTE ZAAL TALMA HÛS

2018 – Op woensdag 21 november was de feestelijke opening van vier afdelingen binnen verpleeghuis Talma Hûs in Feanwâlden nl. Dagcentra Feanwâlden, Afdeling de Boarch, de grote zaal en het dierenverblijf. Deze vier afdelingen werden deze middag in het zonnetje gezet door een openingshandeling. De