“Het bestuur van de A.S. Talma Stichting”

BESTUUR

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat uit 5 personen die allen op de een of andere manier een link hebben met de ouderenzorg. Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:

– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting is per 5 maart 2018 als volgt samengesteld:

Jelle Lemstra

Voorzitter

Dhr. Lemstra houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hiem te Balk en Talma State te Heeg.

Sibbele Haarsma

Secretaris

Dhr. Haarsma houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, beheer website, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hof te Emmeloord.

Lolke Folkertsma

Penningmeester

Dhr. Folkertsma houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor pachters en is de contactpersoon voor Talma Hûs en Talma Hoeve Feanwâlden.

Willem Beumer

Bestuurslid

Dhr. Beumer houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor de pachters en is de contactpersoon voor Talma Borgh in Apeldoorn.

Elbrich Wind-Wartena

Bestuurslid

Mevr. Wind houdt zich bezig met het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Haven te Urk.

VELO-PLUS ROLSTOELFIETS VOOR TALMA HIEM

2019 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op het subsidieverzoek van woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk om een VeloPlus rolstoelfiets aan te schaffen. Deze rolstoel is ontwikkeld om mensen die aan rolstoel gebonden zijn, zittend in hun eigen rolstoel per fiets te vervoeren. Hierbij

HERNIEUWD CONTACT MET TALMA STATE IN HEEG

2019 – Door omstandigheden was er sinds een aantal jaren geen contact meer tussen de A.S. Talma Stichting en woonzorgcentrum Talma State in Heeg. Door de Raad van Bestuur van zorgorganisatie Patyna, waar Talma State inmiddels deel van uitmaakt, kwam de vraag om het contact met de A.S. Talma Stichting en de

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.