“Het bestuur van de A.S. Talma Stichting”

BESTUUR

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat uit 6 personen die allen op de een of andere manier een link hebben met de ouderenzorg. Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:

– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting is per 5 maart 2018 als volgt samengesteld:

Jelle Lemstra

Voorzitter

Dhr. Lemstra houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hiem te Balk.

Sibbele Haarsma

Secretaris

Dhr. Haarsma houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, beheer website, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hof te Emmeloord.

Lolke Folkertsma

Penningmeester

Dhr. Folkertsma houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor rentmeesters en pachters en is de contactpersoon voor Talma Hûs en Talma Hoeve Feanwâlden.

Willem Beumer

Bestuurslid

Dhr. Beumer houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor de pachters en is de contactpersoon voor Talma Borgh in Apeldoorn.

Elbrich Wind-Wartena

Bestuurslid

Mevr. Wind houdt zich bezig met het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Haven te Urk.

Bestuurswisseling

2018 – De heren mr. W.J. Adema en dr. H.E. Siegers hebben afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar rechtsvoorgangers (1971-2018) en hetzelfde geldt voor bestuurslid Siegers (1996-2018).

Elektronisch clientdossier Talma Borgh

2018 – Door toekenning van subsidie door de A.S. Talma Stichting heef woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn tijdelijk een projectleider kunnen aanstellen voor de implementatie van het elektronisch cliëntdossier. Door de overgang van een papieren zorgdossier naar een digitaal zorgdossier wordt de kwaliteit van

Silverfit Alois voor Talma Hiem

2017 – Zorgcentrum Talma Hiem in Balk heeft subsidie van de A.S. Talma Stichting ontvangen voor aanschaf van de Silverfit Alois. Dit systeem is ontwikkeld om mensen met dementie verschillende activiteiten aan te bieden, gericht op het stimuleren van beweging en om mensen te laten genieten. De activiteiten kunnen