“Het bestuur van de A.S. Talma Stichting”

BESTUUR

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat uit 5 personen die allen op de een of andere manier een link hebben met de ouderenzorg. Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:

– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting is per 5 maart 2018 als volgt samengesteld:

Jelle Lemstra

Voorzitter

Dhr. Lemstra houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hiem te Balk en Talma State te Heeg.

Sibbele Haarsma

Secretaris

Dhr. Haarsma houdt zich bezig met bestuurszaken, representatie, beheer website, het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Hof te Emmeloord.

Lolke Folkertsma

Penningmeester

Dhr. Folkertsma houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor pachters en is de contactpersoon voor Talma Hûs en Talma Hoeve Feanwâlden.

Willem Beumer

Bestuurslid

Dhr. Beumer houdt zich bezig met treasury en financieel beheer, is contactpersoon voor de pachters en is de contactpersoon voor Talma Borgh in Apeldoorn.

Elbrich Wind-Wartena

Bestuurslid

Mevr. Wind houdt zich bezig met het Talmalectoraat en innovatie en is de contactpersoon voor Talma Haven te Urk.

SUBSIDIE HISTORISCHE ROUTE FEANWÂLDEN

2022 – De initiatiefnemers van het project Historische Route Feanwâlden zijn blij dat mede door een gift van de A.S. Talma Stichting hun project kan worden gerealiseerd. Op 45 plekken met een cultureel/historische waarde voor het dorp wordt een fotobord geplaatst. Op een viertal plekken wordt ook aandacht

NIEUWE FACILITEITEN TALMA STATE HEEG

2022 – Er is een subsidiebedrag toegekend aan Talma State in Heeg voor het realiseren van een aantal faciliteiten dichtbij de bewonersappartementen. Zo zal er in het Atrium een kleine maar compacte keuken geplaatst worden, zodat bewoners meer mogelijkheden hebben om hier gezamenlijk koffie te drinken of andere