“A.S. Talma Stichting beleidsplan”

BELEIDSPLAN

Om de doelstelling van de A.S. Talma Stichting te kunnen effectueren worden de uit het vermogen verworven inkomsten ingezet voor het financieel ondersteunen van (innovatieve) projecten in de zorg voor zorginstellingen, die deel uit maken van de Stichting Talma Zorginstellingen of hieraan gelieerd zijn.

In het kader van het voorgaande is in 2005, samen met de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL), het lectoraat ‘’Wonen, welzijn en zorg op hoge leeftijd’’ in het leven geroepen. De stichting stelt hiervoor jaarlijks een bedrag van € 50.000,00 beschikbaar. Tevens wordt voor promovendi van het Talmalectoraat via het ‘Talma Reis- en Studiefonds’ jaarlijks maximaal € 15.000,00 ter beschikking gesteld.

Naast de meerjarige financiering van het Talmalectoraat worden de verworven inkomsten ingezet voor de gehele of gedeeltelijke financiering van projecten of bijzondere activiteiten in de zorg. Het bestuur bepaalt jaarlijks bij het vaststellen van de begroting de omvang van het bedrag dat voor (project)subsidiëring beschikbaar is.
De ingediende subsidieaanvragen worden beoordeeld op basis van beoordelingscriteria, die direct zijn afgeleid van de doelstelling van de Stichting.

EVALUATIE BELEID
Het door de Stichting gevoerde beleid wordt jaarlijks geëvalueerd bij het vaststellen van het Jaarverslag.

BELEID BIJ BENOEMEN NIEUWE BESTUURSLEDEN EN BESTUURSSAMENSTELLING
Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:
– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Voor beoordelingscriteria: klik hier

SUBSIDIE HISTORISCHE ROUTE FEANWÂLDEN

2022 – De initiatiefnemers van het project Historische Route Feanwâlden zijn blij dat mede door een gift van de A.S. Talma Stichting hun project kan worden gerealiseerd. Op 45 plekken met een cultureel/historische waarde voor het dorp wordt een fotobord geplaatst. Op een viertal plekken wordt ook aandacht

NIEUWE FACILITEITEN TALMA STATE HEEG