“A.S. Talma Stichting beleidsplan”

BELEIDSPLAN

Om de doelstelling van de A.S. Talma Stichting te kunnen effectueren worden de uit het vermogen verworven inkomsten ingezet voor het financieel ondersteunen van (innovatieve) projecten in de zorg voor zorginstellingen, die deel uit maken van de Stichting Talma Zorginstellingen of hieraan gelieerd zijn.

In het kader van het voorgaande is in 2005, samen met de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL), het lectoraat ‘’Wonen, welzijn en zorg op hoge leeftijd’’ in het leven geroepen. De stichting stelt hiervoor jaarlijks een bedrag van € 50.000,00 beschikbaar. Tevens wordt voor promovendi van het Talmalectoraat via het ‘Talma Reis- en Studiefonds’ jaarlijks maximaal € 15.000,00 ter beschikking gesteld.

Naast de meerjarige financiering van het Talmalectoraat worden de verworven inkomsten ingezet voor de gehele of gedeeltelijke financiering van projecten of bijzondere activiteiten in de zorg. Het bestuur bepaalt jaarlijks bij het vaststellen van de begroting de omvang van het bedrag dat voor (project)subsidiëring beschikbaar is.
De ingediende subsidieaanvragen worden beoordeeld op basis van beoordelingscriteria, die direct zijn afgeleid van de doelstelling van de Stichting.

EVALUATIE BELEID
Het door de Stichting gevoerde beleid wordt jaarlijks geëvalueerd bij het vaststellen van het Jaarverslag.

BELEID BIJ BENOEMEN NIEUWE BESTUURSLEDEN EN BESTUURSSAMENSTELLING
Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:
– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Voor beoordelingscriteria: klik hier

Talma Innovatieprijs

2018 – Zorggroep Oude en Nieuwe Land (met Verpleeghuis Talma Hof, Emmeloord) heeft op 31 mei 2018 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Innovatieprijs 2018 gewonnen. Dit symposium wordt georganiseerd door het Talmalectoraat samen met vertegenwoordigers van de Talma

Nieuw bestuur 2018

2018 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat na de vergadering van 5 maart 2018 uit de volgende personen (op de foto van links naar rechts): Lolke Folkertsma (penningmeester) , Sibbele Haarsma (secretaris), Elbrich Wind-Wartena (bestuurslid), Jelle Lemstra (voorzitter), Willem Beumer (bestuurslid). &

VERTREKKENDE BESTUURSLEDEN.

2018 – De heren mr. W.J. Adema (rechts op foto) en naast hem dr. H.E. Siegers hebben tijdens de bestuursvergadering van 5 maart 2018 afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Wiebe Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar

Bestuurswisseling

2018 – De heren mr. W.J. Adema en dr. H.E. Siegers hebben afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar rechtsvoorgangers (1971-2018) en hetzelfde geldt voor bestuurslid Siegers (1996-2018).

Elektronisch clientdossier Talma Borgh

2018 – Door toekenning van subsidie door de A.S. Talma Stichting heef woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn tijdelijk een projectleider kunnen aanstellen voor de implementatie van het elektronisch cliëntdossier. Door de overgang van een papieren zorgdossier naar een digitaal zorgdossier wordt de kwaliteit van