“A.S. Talma Stichting beleidsplan”

BELEIDSPLAN

Om de doelstelling van de A.S. Talma Stichting te kunnen effectueren worden de uit het vermogen verworven inkomsten ingezet voor het financieel ondersteunen van (innovatieve) projecten in de zorg voor zorginstellingen, die deel uit maken van de Stichting Talma Zorginstellingen of hieraan gelieerd zijn.

In het kader van het voorgaande is in 2005, samen met de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL), het lectoraat ‘’Wonen, welzijn en zorg op hoge leeftijd’’ in het leven geroepen. De stichting stelt hiervoor jaarlijks een bedrag van € 50.000,00 beschikbaar. Tevens wordt voor promovendi van het Talmalectoraat via het ‘Talma Reis- en Studiefonds’ jaarlijks maximaal € 15.000,00 ter beschikking gesteld.

Naast de meerjarige financiering van het Talmalectoraat worden de verworven inkomsten ingezet voor de gehele of gedeeltelijke financiering van projecten of bijzondere activiteiten in de zorg. Het bestuur bepaalt jaarlijks bij het vaststellen van de begroting de omvang van het bedrag dat voor (project)subsidiëring beschikbaar is.
De ingediende subsidieaanvragen worden beoordeeld op basis van beoordelingscriteria, die direct zijn afgeleid van de doelstelling van de Stichting.

EVALUATIE BELEID
Het door de Stichting gevoerde beleid wordt jaarlijks geëvalueerd bij het vaststellen van het Jaarverslag.

BELEID BIJ BENOEMEN NIEUWE BESTUURSLEDEN EN BESTUURSSAMENSTELLING
Bij de werving van nieuwe bestuursleden kunnen, afhankelijk van de in te vullen bestuursfuncties, de volgende factoren een rol spelen:
– affiniteit met zorg voor ouderen in het algemeen;
– algemene bestuurlijke ervaring;
– leidinggevende en/of bestuurlijke ervaring in de ouderenzorg;
– voor de vacante bestuursfunctie relevante inhoudelijke kennis en ervaring;
– affiniteit met de christelijke identiteit van de stichting.

Voor beoordelingscriteria: klik hier

VELO-PLUS ROLSTOELFIETS VOOR TALMA HIEM

2019 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op het subsidieverzoek van woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk om een VeloPlus rolstoelfiets aan te schaffen. Deze rolstoel is ontwikkeld om mensen die aan rolstoel gebonden zijn, zittend in hun eigen rolstoel per fiets te vervoeren. Hierbij

HERNIEUWD CONTACT MET TALMA STATE IN HEEG

2019 – Door omstandigheden was er sinds een aantal jaren geen contact meer tussen de A.S. Talma Stichting en woonzorgcentrum Talma State in Heeg. Door de Raad van Bestuur van zorgorganisatie Patyna, waar Talma State inmiddels deel van uitmaakt, kwam de vraag om het contact met de A.S. Talma Stichting en de

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.