“De A.S. Talma Stichting ondersteunt!”

ALGEMENE DOELSTELLING

De doelstelling van de A.S. Talmastichting is in artikel 2 van de statuten als volgt omschreven:
1. De stichting stelt zich ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
a. de bij de voorheen bestaande stichting: StichtingTalma Zorginstellingen aangesloten stichtingen en instellingen, te weten:

– Verpleeghuis Talma Hûs te Feanwâlden;
– Woonzorgcentrum Talma Hoeve te Feanwâlden;
– ZorgcentrumTalma Hiem te Balk;
– Verpleeghuis Talma Hof te Emmeloord;
– Zorgcentrum Talma Haven te Urk;
– Woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn.

Instellingen welke deel uitmaken van een rechtspersoon, waarbij ook één of meer van de hiervoor genoemde Talma instellingen zijn aangesloten, kunnen, uitsluitend ter beoordeling van het bestuur, ook in aanmerking komen voor ondersteuning;

b. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
c. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen werkzame medewerkers en vrijwilligers; onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van deze personen in deze instellingen.

2. Het bevorderen van het onderwijs en onderzoek gericht op zorgvragende ouderen.
3. Het in stand houden en bevorderen van de geestelijke verzorging in de voornoemde stichtingen en instellingen.
4. De stichting is bevoegd al datgene te verrichten dat rechtstreeks of zijdelings verband houdt met of bevorderlijk kan zijn tot haar voormelde doel, zulks alles in de ruimste zin van het woord.

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.

AANSCHAF NIEUWE ROLSTOELBUS

2019 – De eerste bijdrage voor een rolstoelbus hebben Talma Hûs en Talma Hoeve in Feanwâlden al in 2017 ontvangen. In 2019 heeft de A.S. Talma Stichting opnieuw een bijdrage beschikbaar gesteld voor de aanschaf van een rolstoelbus voor cliënten en bewoners van de Kwadrantgroep/Elkander regio Dantumadiel en

MEUBILERING EN INRICHTING VAN 14 HUISKAMERS IN TALMA HOF

2018/2019 – Verpleeghuis Talma Hof in Emmeloord heeft subsidie ontvangen voor inrichting en meubilering van alle 14 huiskamers. Medewerkers en cliëntenraad van Talma Hof zijn actief betrokken bij de keuze van de meubels. Door een totale opfrisbeurt krijgt Talma Hof weer een eigentijdse uitstraling.

NIEUWE AANKLEDING GROTE ZAAL TALMA HÛS

2018 – Op woensdag 21 november was de feestelijke opening van vier afdelingen binnen verpleeghuis Talma Hûs in Feanwâlden nl. Dagcentra Feanwâlden, Afdeling de Boarch, de grote zaal en het dierenverblijf. Deze vier afdelingen werden deze middag in het zonnetje gezet door een openingshandeling. De