“De A.S. Talma Stichting ondersteunt!”

ALGEMENE DOELSTELLING

De doelstelling van de A.S. Talmastichting is in artikel 2 van de statuten als volgt omschreven:
1. De stichting stelt zich ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
a. de bij de voorheen bestaande stichting: StichtingTalma Zorginstellingen aangesloten stichtingen en instellingen, te weten:

– Verpleeghuis Talma Hûs te Feanwâlden;
– Woonzorgcentrum Talma Hoeve te Feanwâlden;
– ZorgcentrumTalma Hiem te Balk;
– Verpleeghuis Talma Hof te Emmeloord;
– Zorgcentrum Talma Haven te Urk;
– Woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn.

Instellingen welke deel uitmaken van een rechtspersoon, waarbij ook één of meer van de hiervoor genoemde Talma instellingen zijn aangesloten, kunnen, uitsluitend ter beoordeling van het bestuur, ook in aanmerking komen voor ondersteuning;

b. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
c. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen werkzame medewerkers en vrijwilligers; onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van deze personen in deze instellingen.

2. Het bevorderen van het onderwijs en onderzoek gericht op zorgvragende ouderen.
3. Het in stand houden en bevorderen van de geestelijke verzorging in de voornoemde stichtingen en instellingen.
4. De stichting is bevoegd al datgene te verrichten dat rechtstreeks of zijdelings verband houdt met of bevorderlijk kan zijn tot haar voormelde doel, zulks alles in de ruimste zin van het woord.

SUBSIDIE HISTORISCHE ROUTE FEANWÂLDEN

2022 – De initiatiefnemers van het project Historische Route Feanwâlden zijn blij dat mede door een gift van de A.S. Talma Stichting hun project kan worden gerealiseerd. Op 45 plekken met een cultureel/historische waarde voor het dorp wordt een fotobord geplaatst. Op een viertal plekken wordt ook aandacht

NIEUWE FACILITEITEN TALMA STATE HEEG

2022 – Er is een subsidiebedrag toegekend aan Talma State in Heeg voor het realiseren van een aantal faciliteiten dichtbij de bewonersappartementen. Zo zal er in het Atrium een kleine maar compacte keuken geplaatst worden, zodat bewoners meer mogelijkheden hebben om hier gezamenlijk koffie te drinken of andere