“De A.S. Talma Stichting ondersteunt!”

ALGEMENE DOELSTELLING

De doelstelling van de A.S. Talma Stichting is in artikel 3 van de statuten als volgt omschreven:
1. De stichting heeft ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
a. de bij de voorheen bestaande stichting: Stichting Talma Zorginstellingen in stand gehouden instellingen, waaronder begrepen:

– Woonzorgcentrum Talma State te Heeg;
– Verpleeghuis Talma Hûs te Feanwâlden;
– Woonzorgcentrum Talma Hoeve te Feanwâlden;
– Zorgcentrum Talma Hiem te Balk;
– Verpleeghuis Talma Hof te Emmeloord;
– Zorgcentrum Talma Haven te Urk;
– Woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn;

Instellingen die in stand worden gehouden door een rechtspersoon, die tevens één of meer van de hiervoor genoemde Talma instellingen in stand houden, kunnen, zulks uitsluitend ter beoordeling van het bestuur, ook in aanmerking komen voor ondersteuning;

b. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
c. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen werkzame medewerkers en vrijwilligers; onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van deze personen in deze instellingen.

2. Het bevorderen van het onderwijs en onderzoek gericht op zorgvragende ouderen.
3. Het in stand houden en bevorderen van al hetgeen te maken heeft met de naam en het gedachtegoed van ds. A.S. Talma.
4. Al hetgeen in de ruimste zin met het voorgaande verband houdt, daartoe behoort en/of daartoe bevorderlijk kan zijn.

TALMA INNOVATIEPRIJS 2023

2023 – Op 8 juni 2023 vond voor de 10e keer het Talmasymposium plaats; dit jaar gehouden bij Talma Hûs in Feanwâlden. De pitches (korte presentatie van een dienst of product) werden verzorgd door vijf verschillende Talma instellingen. De A.S. Talma Stichting geeft met ingang van 2023 een financiële vergoeding

JBL BOXEN AANGESCHAFT IN TALMA HÛS EN TALMA HOEVE IN FEANWÂLDEN

2023 – In Talma Hûs zijn 3 JBL boxen en in Talma Hoeve is een JBL Party Box aangeschaft na subsidie van de A.S. Talma Stichting. De meerwaarde van het gebruik van JBL boxen is dat muziek individueel kan worden afgespeeld, bijvoorbeeld bij iemand die bedlegerig is. Zo kan men muziek afspelen die aansluit bij...