“De A.S. Talma Stichting ondersteunt!”

ALGEMENE DOELSTELLING

De doelstelling van de A.S. Talmastichting is in artikel 2 van de statuten als volgt omschreven:
1. De stichting stelt zich ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
a. de bij de voorheen bestaande stichting: StichtingTalma Zorginstellingen aangesloten stichtingen en instellingen, te weten:

– Verpleeghuis Talma Hûs te Feanwâlden;
– Woonzorgcentrum Talma Hoeve te Feanwâlden;
– ZorgcentrumTalma Hiem te Balk;
– Verpleeghuis Talma Hof te Emmeloord;
– Zorgcentrum Talma Haven te Urk;
– Woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn.

Instellingen welke deel uitmaken van een rechtspersoon, waarbij ook één of meer van de hiervoor genoemde Talma instellingen zijn aangesloten, kunnen, uitsluitend ter beoordeling van het bestuur, ook in aanmerking komen voor ondersteuning;

b. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
c. de in onder a. bedoelde stichtingen en instellingen werkzame medewerkers en vrijwilligers; onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van deze personen in deze instellingen.

2. Het bevorderen van het onderwijs en onderzoek gericht op zorgvragende ouderen.
3. Het in stand houden en bevorderen van de geestelijke verzorging in de voornoemde stichtingen en instellingen.
4. De stichting is bevoegd al datgene te verrichten dat rechtstreeks of zijdelings verband houdt met of bevorderlijk kan zijn tot haar voormelde doel, zulks alles in de ruimste zin van het woord.

Talma Innovatieprijs

2018 – Zorggroep Oude en Nieuwe Land (met Verpleeghuis Talma Hof, Emmeloord) heeft op 31 mei 2018 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Innovatieprijs 2018 gewonnen. Dit symposium wordt georganiseerd door het Talmalectoraat samen met vertegenwoordigers van de Talma

Nieuw bestuur 2018

2018 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting bestaat na de vergadering van 5 maart 2018 uit de volgende personen (op de foto van links naar rechts): Lolke Folkertsma (penningmeester) , Sibbele Haarsma (secretaris), Elbrich Wind-Wartena (bestuurslid), Jelle Lemstra (voorzitter), Willem Beumer (bestuurslid). &

VERTREKKENDE BESTUURSLEDEN.

2018 – De heren mr. W.J. Adema (rechts op foto) en naast hem dr. H.E. Siegers hebben tijdens de bestuursvergadering van 5 maart 2018 afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Wiebe Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar

Bestuurswisseling

2018 – De heren mr. W.J. Adema en dr. H.E. Siegers hebben afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar rechtsvoorgangers (1971-2018) en hetzelfde geldt voor bestuurslid Siegers (1996-2018).

Elektronisch clientdossier Talma Borgh

2018 – Door toekenning van subsidie door de A.S. Talma Stichting heef woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn tijdelijk een projectleider kunnen aanstellen voor de implementatie van het elektronisch cliëntdossier. Door de overgang van een papieren zorgdossier naar een digitaal zorgdossier wordt de kwaliteit van