“Duo-rolstoelfiets met trapondersteuning voor Vegelin State”

Duo-rolstoelfiets met trapondersteuning voor Vegelin State

2016 – Maandagmorgen 29 februari was een bijzondere ochtend in Vegelin State. De heren Sibbele Haarsma (secretaris) en Jelle Lemstra (bestuurslid) van de A.S. Talma Stichting boden de bewoners van Vegelin State een mooie duofiets met trapondersteuning aan. De locatiemanager van Vegelin State, mevrouw Miranda Hobo,  maakte samen met de heer Haarsma een eerste ritje op de nieuwe duofiets. De heer Haarsma hield in de recreatiezaal een toespraak voor de bewoners en gaf informatie over de A.S. Talma Stichting. Vrijwilligers en familieleden kunnen nu samen met bewoners van Vegelin State met de duo-rolstoelfiets nog gemakkelijker de ritjes door het mooie Friese landschap maken.

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels

BELEVENISTAFEL VOOR TALMA HOEVE

2020 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op een subsidieaanvraag van zorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden voor aanschaf van een BelevenisTafel. Er is hier sprake van moderne technologie in de vorm van een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die flexibel inzetbaar is in