“75 jaar verzorgings- en verpleeghuizen van de Stichting Talma Zorginstellingen”

BOEK: ZORG TOT HET EINDE

75 jaar verzorgings- en verpleeghuizen van de Stichting Talma Zorginstellingen

Uitgegeven februari 2005 en geschreven door Herma Erkelens en Louwke Meinardi

In 1928 opende de Christelijke Vereeniging tot verzorging van ouden van dagen “Talma Rustoord” haar eerste bejaardencentrum in Veenwouden. Spoedig volgden huizen in Damwoude, Apeldoorn en Baarn. De Vereeniging exploiteerde de rustoorden in een aparte stichting, de A.S. Talma Stichting. In de loop der jaren was de Talma Stichting ook actief in Brummen, Heerenveen, Urk, Balk, Heeg, Emmeloord, IJsselmuiden, Dokkum en Ameland.

In het boek is te lezen hoe de ouderenzorg zich mettertijd ontwikkelde. Veel ooggetuigen vertellen over hun werk, wat ze meemaakten in hun Talma-periode en hoe zij dit beleefd hebben. De verschillende huizen komen allemaal aan bod. Door het vele beeldmateriaal is deze uitgave rijk geïllustreerd.

Belangstellenden kunnen dit boek “Zorg tot het einde” bestellen via onze website en krijgen vervolgens het boek gratis toegestuurd.