“WAT DOEN WIJ”

WAT DOEN WIJ

De doelstelling van de A.S. Talma Stichting is in artikel 2 van de statuten als volgt omschreven:

De stichting stelt zich ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
– de Stichting Talma Zorginstellingen en de daarbij aangesloten stichtingen en instellingen;
– de in bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
– het in bedoelde stichtingen en instellingen werkzame personeel;

onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van de personen in deze instellingen en het recreëren van alle voormelde personen.
De stichting is bevoegd al datgene te verrichten dat rechtstreeks of zijdelings verband houdt met of bevorderlijk kan zijn tot haar voormelde doel, zulks alles in de ruimste zin van het woord.

Bestuurswisseling

2018 – De heren mr. W.J. Adema en dr. H.E. Siegers hebben afscheid genomen als bestuurslid van de A.S. Talma Stichting. Voorzitter Adema heeft een lange tijd deel uitgemaakt van het bestuur van de A.S. Talma Stichting en haar rechtsvoorgangers (1971-2018) en hetzelfde geldt voor bestuurslid Siegers (1996-2018).

Elektronisch clientdossier Talma Borgh

2018 – Door toekenning van subsidie door de A.S. Talma Stichting heef woonzorgcentrum Talma Borgh te Apeldoorn tijdelijk een projectleider kunnen aanstellen voor de implementatie van het elektronisch cliëntdossier. Door de overgang van een papieren zorgdossier naar een digitaal zorgdossier wordt de kwaliteit van

Silverfit Alois voor Talma Hiem

2017 – Zorgcentrum Talma Hiem in Balk heeft subsidie van de A.S. Talma Stichting ontvangen voor aanschaf van de Silverfit Alois. Dit systeem is ontwikkeld om mensen met dementie verschillende activiteiten aan te bieden, gericht op het stimuleren van beweging en om mensen te laten genieten. De activiteiten kunnen