“WAT DOEN WIJ”

WAT DOEN WIJ

De doelstelling van de A.S. Talma Stichting is in artikel 2 van de statuten als volgt omschreven:

De stichting stelt zich ten doel het financieel of op andere daartoe geschikte wijze ondersteunen van:
– de Stichting Talma Zorginstellingen en de daarbij aangesloten stichtingen en instellingen;
– de in bedoelde stichtingen en instellingen wonende en verzorgde personen;
– het in bedoelde stichtingen en instellingen werkzame personeel;

onder welke ondersteuning mede wordt begrepen het veraangenamen van het verblijf van de personen in deze instellingen en het recreëren van alle voormelde personen.
De stichting is bevoegd al datgene te verrichten dat rechtstreeks of zijdelings verband houdt met of bevorderlijk kan zijn tot haar voormelde doel, zulks alles in de ruimste zin van het woord.

VELO-PLUS ROLSTOELFIETS VOOR TALMA HIEM

2019 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op het subsidieverzoek van woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk om een VeloPlus rolstoelfiets aan te schaffen. Deze rolstoel is ontwikkeld om mensen die aan rolstoel gebonden zijn, zittend in hun eigen rolstoel per fiets te vervoeren. Hierbij

HERNIEUWD CONTACT MET TALMA STATE IN HEEG

2019 – Door omstandigheden was er sinds een aantal jaren geen contact meer tussen de A.S. Talma Stichting en woonzorgcentrum Talma State in Heeg. Door de Raad van Bestuur van zorgorganisatie Patyna, waar Talma State inmiddels deel van uitmaakt, kwam de vraag om het contact met de A.S. Talma Stichting en de

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.