“Fijn om te weten”

Woonzorgcentrum Talma Borgh, Apeldoorn

www.talma-borgh.nl

Silverfit Alois voor Talma Hiem

2017 – Zorgcentrum Talma Hiem in Balk heeft subsidie van de A.S. Talma Stichting ontvangen voor aanschaf van de Silverfit Alois. Dit systeem is ontwikkeld om mensen met dementie verschillende activiteiten aan te bieden, gericht op het stimuleren van beweging en om mensen te laten genieten. De activiteiten kunnen

Volkswagen bus voor Talma Hus en Talma Hoeve

2017 – De A.S. Talma Stichting heeft besloten om een bijdrage te geven voor aanschaf van een aangepaste Volkswagenbus, bestemd voor bewoners van verpleeghuis Talma Hûs en woonzorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden en voor het halen en brengen van cliënten voor de dagbehandeling. Ook kan het busje worden ingezet

Vervolgtraject Sociaal Goud

2017 – In 2016 heeft de A.S. Talma Stichting subsidie gegeven aan Zorggroep Hof en Hiem voor een start up au pair bij ouderen. Inmiddels zijn er experimenten uitgevoerd met inwonende au pairs, buddy’s en buurt au pairs. De organisatie Sociaal Goud wil de bewezen praktijken met de buddy’s en de au

Braintrainer Talma Borgh

2017 – Woonzorgcentrum Talma Borgh in Apeldoorn heeft een verzoek gedaan om subsidie voor de aanschaf van twee Braintrainers, waarop positief is gereageerd door de A.S. Talma Stichting. De Braintrainer is een systeem dat ouderen met beginnende dementie of Alzheimer helpt het denkvermogen en het geheugen te

Talma Innovatieprijs

2017 – De A.S. Talma Stichting heeft besloten om jaarlijks een trofee en een geldbedrag van € 2,500,00 ter beschikking te stellen voor de winnaar van de Talma Innovatieprijs. Door het Talmalectoraat wordt in samenwerking met de zes Talma instellingen jaarlijks een Talmasymposium georganiseerd voor de