“Met uw hulp kan de A.S. Talma Stichting haar activiteiten blijven uitvoeren”

DONATIES

Donaties: giften en legaten

Met uw hulp kan de A.S. Talma Stichting haar activiteiten blijven uitvoeren. Daarom zijn giften en legaten van harte welkom. Een (periodieke) gift of legaat kan voor u fiscaal gunstig zijn: vraag uw belastingadviseur en notaris naar de details in verband met uw persoonlijke omstandigheden.

De A.S. Talma Stichting is geregistreerd als een ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) en mag gebruik maken van fiscale faciliteiten. Deze faciliteiten betreffen schenkingen en erfrechtelijke verkrijgingen waarover de A.S. Talma Stichting  geen schenkings- of successierechten is verschuldigd.

Het bestuur van de A.S. Talma Stichting wil graag met u overleggen over de verschillende mogelijkheden, wanneer u van plan bent een schenking te doen in de vorm van een gift of legaat.

VELO-PLUS ROLSTOELFIETS VOOR TALMA HIEM

2019 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op het subsidieverzoek van woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk om een VeloPlus rolstoelfiets aan te schaffen. Deze rolstoel is ontwikkeld om mensen die aan rolstoel gebonden zijn, zittend in hun eigen rolstoel per fiets te vervoeren. Hierbij

HERNIEUWD CONTACT MET TALMA STATE IN HEEG

2019 – Door omstandigheden was er sinds een aantal jaren geen contact meer tussen de A.S. Talma Stichting en woonzorgcentrum Talma State in Heeg. Door de Raad van Bestuur van zorgorganisatie Patyna, waar Talma State inmiddels deel van uitmaakt, kwam de vraag om het contact met de A.S. Talma Stichting en de

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat

ZORG TV IN TALMA HOEVE

2019 – De A.S. Talma Stichting heeft subsidie verleend aan woonzorgcentrum Talma Hoeve, Feanwâlden, voor aanschaf van Zorg TV. Dit is een effectief medium voor het optimaliseren van communicatie. Een dergelijk informatiesysteem heeft een belangrijke meerwaarde voor bewoners, medewerkers en bezoekers.

MUZIKALE ONTMOETING IN TALMA URK

2019 – In zorgcentrum Talma Urk wordt dit jaar het culturele evenement Muzikale Ontmoetingen georganiseerd. Dit wordt mede mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van de A.S. Talma Stichting.