“Braintrainer Talma Borgh”

Braintrainer Talma Borgh

2017 – Woonzorgcentrum Talma Borgh in Apeldoorn heeft een verzoek gedaan om subsidie voor de aanschaf van een Braintrainer, waarop positief is gereageerd door de A.S. Talma Stichting. De Braintrainer is een systeem dat ouderen met beginnende dementie of Alzheimer helpt het denkvermogen en het geheugen te stimuleren. Ouderen die ermee werken voelen zich prettig. Ze hebben het gevoel aansluiting te houden bij het hier-en-nu. Op het systeem kunnen niet alleen individueel spelletjes en quizzen gespeeld worden, maar ook een familieboek of een quiz gemaakt worden.
Daarnaast heeft Talma Borgh subsidie ontvangen voor aanschaf van een Power Move Tillift en voor meubilair om de tweede huiskamer intramurale zorg in te richten.