“Braintrainer Talma Borgh”

Braintrainer Talma Borgh

2017 – Woonzorgcentrum Talma Borgh in Apeldoorn heeft een verzoek gedaan om subsidie voor de aanschaf van een Braintrainer, waarop positief is gereageerd door de A.S. Talma Stichting. De Braintrainer is een systeem dat ouderen met beginnende dementie of Alzheimer helpt het denkvermogen en het geheugen te stimuleren. Ouderen die ermee werken voelen zich prettig. Ze hebben het gevoel aansluiting te houden bij het hier-en-nu. Op het systeem kunnen niet alleen individueel spelletjes en quizzen gespeeld worden, maar ook een familieboek of een quiz gemaakt worden.
Daarnaast heeft Talma Borgh subsidie ontvangen voor aanschaf van een Power Move Tillift en voor meubilair om de tweede huiskamer intramurale zorg in te richten.

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels

BELEVENISTAFEL VOOR TALMA HOEVE

2020 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op een subsidieaanvraag van zorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden voor aanschaf van een BelevenisTafel. Er is hier sprake van moderne technologie in de vorm van een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die flexibel inzetbaar is in