“Talma Innovatieprijs”

Talma Innovatieprijs

2017 – De A.S. Talma Stichting heeft besloten om jaarlijks een trofee en een geldbedrag van € 2,500,00 ter beschikking te stellen voor de winnaar van de Talma Innovatieprijs. Door het Talmalectoraat wordt in samenwerking met de zes Talma instellingen jaarlijks een Talmasymposium georganiseerd voor de medewerkers van deze instellingen. Tijdens dit Talmasymposium komen de deelnemende organisaties met een presentatie van ideeën ter verbetering van een bepaald zorgaspect. Het geldbedrag wordt besteed aan de doorontwikkeling en implementatie van het winnende idee.

2020 – De A.S. Talma Stichting is in het bezit van een Rotterdams staand horloge, gemaakt door Pieter van den Bergh, circa 1780, met als eigenaar A.S. Talma, dominee en politicus, geboren in Angeren op 17 februari 1864 en overleden in Haarlem op 12 juni 1916. De kast van deze klok is vormgegeven als een...

BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM

2020 – Woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk viert in 2020 haar 50 jarig bestaan en heeft een subsidie ontvangen van de A.S. Talma Stichting, waardoor het mogelijk is om het project Beleeftuin te realiseren. Voor mensen met geheugenproblemen is een beleeftuin een herkenbare omgeving, die comfort en veiligheid geeft

PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP