“Talmalectoraat NHL”

Talmalectoraat NHL

2017 – In 2005 heeft de A.S. Talma Stichting samen met de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) het lectoraat ”Wonen, welzijn en zorg op hoge leeftijd” in het leven geroepen. De A.S. Talma Stichting heeft besloten om ook voor de 3e fase (1 maart 2018 – 28 februari 2023) jaarlijks een bedrag van € 50.000,00 beschikbaar te stellen. Tevens wordt voor promovendi van het Talmalectoraat via het ‘Talma Reis- en Studiefonds’ opnieuw jaarlijks maximaal € 15.000,00 gereserveerd. Het Talmalectoraat richt zich op het kennisdomein Innovatie & competentie ontwikkeling in de Zorg. In de derde fase van het lectoraat zal binnen de gekozen thema’s en doelgroepen aanvullend aandacht zijn voor het thema veerkracht, in het bijzonder in relatie tot toekomstbestendige professionals in de zorg.

Benieuwd? Bekijk de volgende link.

2020 – De A.S. Talma Stichting is in het bezit van een Rotterdams staand horloge, gemaakt door Pieter van den Bergh, circa 1780, met als eigenaar A.S. Talma, dominee en politicus, geboren in Angeren op 17 februari 1864 en overleden in Haarlem op 12 juni 1916. De kast van deze klok is vormgegeven als een...

BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM

2020 – Woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk viert in 2020 haar 50 jarig bestaan en heeft een subsidie ontvangen van de A.S. Talma Stichting, waardoor het mogelijk is om het project Beleeftuin te realiseren. Voor mensen met geheugenproblemen is een beleeftuin een herkenbare omgeving, die comfort en veiligheid geeft

PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP