“Talmalectoraat NHL”

Talmalectoraat NHL

2017 – In 2005 heeft de A.S. Talma Stichting samen met de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) het lectoraat ”Wonen, welzijn en zorg op hoge leeftijd” in het leven geroepen. De A.S. Talma Stichting heeft besloten om ook voor de 3e fase (1 maart 2018 – 28 februari 2023) jaarlijks een bedrag van € 50.000,00 beschikbaar te stellen. Tevens wordt voor promovendi van het Talmalectoraat via het ‘Talma Reis- en Studiefonds’ opnieuw jaarlijks maximaal € 15.000,00 gereserveerd. Het Talmalectoraat richt zich op het kennisdomein Innovatie & competentie ontwikkeling in de Zorg. In de derde fase van het lectoraat zal binnen de gekozen thema’s en doelgroepen aanvullend aandacht zijn voor het thema veerkracht, in het bijzonder in relatie tot toekomstbestendige professionals in de zorg.

Benieuwd? Bekijk de volgende link.

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels

BELEVENISTAFEL VOOR TALMA HOEVE

2020 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op een subsidieaanvraag van zorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden voor aanschaf van een BelevenisTafel. Er is hier sprake van moderne technologie in de vorm van een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die flexibel inzetbaar is in