“Silverfit Alois voor Talma Hiem”

Silverfit Alois voor Talma Hiem

2017 – Zorgcentrum Talma Hiem in Balk heeft subsidie van de A.S. Talma Stichting ontvangen voor aanschaf van de Silverfit Alois. Dit systeem is ontwikkeld om mensen met dementie verschillende activiteiten aan te bieden, gericht op het stimuleren van beweging en om mensen te laten genieten. De activiteiten kunnen via een eenvoudig bedienbaar touchscreen samen met zorgpersoneel, familie en vrienden uitgevoerd worden.

De A.S. Talma Stichting heeft ook subsidie toegekend voor andere locaties van Zorggroep Hof en Hiem. Er is een Silverfit Alois beschikbaar gesteld voor zorgcentrum Suderigge in Lemmer. Het nieuwe woon-zorgcomplex De Werf in Joure ontvangt een Fun-to-Go duofiets en een Qwiek-up en er wordt een bijdrage gegeven voor tuinaankleding van beleeftuin Us Hof bij Vegelinstate in Joure.

GOLFKAR VOOR VERVOER VAN EN NAAR TALM BORGH, APELDOORN

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels