“Rolstoelbus voor Talma Hus en Talma Hoeve”

Rolstoelbus voor Talma Hus en Talma Hoeve

2017 – De A.S. Talma Stichting heeft besloten om een bijdrage te geven voor aanschaf van een rolstoelbus, bestemd voor bewoners van verpleeghuis Talma Hûs en woonzorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden en voor het halen en brengen van cliënten voor de dagbehandeling. Ook kan het busje worden ingezet om bewoners naar familieleden te brengen of voor een bewonersuitje/bewonersvakantie. Daarnaast ontvangt Talma Hûs subsidie van de A.S. Talma Stichting voor aankleding van de gemeenschapsruimte/ontmoetingsplek.

2020 – De A.S. Talma Stichting is in het bezit van een Rotterdams staand horloge, gemaakt door Pieter van den Bergh, circa 1780, met als eigenaar A.S. Talma, dominee en politicus, geboren in Angeren op 17 februari 1864 en overleden in Haarlem op 12 juni 1916. De kast van deze klok is vormgegeven als een...

BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM

2020 – Woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk viert in 2020 haar 50 jarig bestaan en heeft een subsidie ontvangen van de A.S. Talma Stichting, waardoor het mogelijk is om het project Beleeftuin te realiseren. Voor mensen met geheugenproblemen is een beleeftuin een herkenbare omgeving, die comfort en veiligheid geeft

PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP