“TALMA INNOVATIEPRIJS 2019”

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat, samen met vertegenwoordigers van de Talma-instellingen. De medewerkers van verschillende Talma organisaties komen tijdens het symposium met een presentatie van ideeën, die gericht zijn op verbetering van bepaalde zorgaspecten. Het geldbedrag wordt besteed aan de implementatie of doorontwikkeling van het winnende idee. De deelnemers aan het symposium geven hun stem aan ”het beste idee”.
Talma Borgh wil door het inzetten van handmassage meer aandacht geven aan de cliënten. Met handmassage, uit te voeren door vrijwilligers, kan heel goed vorm en inhoud worden gegeven aan ‘betekenisvolle zorg’. Met het gewonnen geldbedrag van € 2.500,00 dat beschikbaar wordt gesteld door de A.S. Talma Stichting, kan men het idee verder uitwerken en daarbij, indien nodig, ondersteuning krijgen van het Talmalectoraat.

Op de foto wordt de Talma-Innovatieprijs 2019 overhandigd door Jelle Lemstra, voorzitter van de A.S. Talma Stichting.

2020 – De A.S. Talma Stichting is in het bezit van een Rotterdams staand horloge, gemaakt door Pieter van den Bergh, circa 1780, met als eigenaar A.S. Talma, dominee en politicus, geboren in Angeren op 17 februari 1864 en overleden in Haarlem op 12 juni 1916. De kast van deze klok is vormgegeven als een...

BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM

2020 – Woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk viert in 2020 haar 50 jarig bestaan en heeft een subsidie ontvangen van de A.S. Talma Stichting, waardoor het mogelijk is om het project Beleeftuin te realiseren. Voor mensen met geheugenproblemen is een beleeftuin een herkenbare omgeving, die comfort en veiligheid geeft

PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP