“TALMA INNOVATIEPRIJS 2019”

TALMA INNOVATIEPRIJS 2019

2019 – Woonzorgcentrum Talma Borgh uit Apeldoorn heeft op 23 mei 2019 in Zorgcentrum Talma Hiem te Balk tijdens het jaarlijkse Talma symposium de Talma-Innovatieprijs 2019 gewonnen. Dit symposium, dat deze keer ging over ‘Betekenisvolle zorg’, wordt jaarlijks georganiseerd door het Talmalectoraat, samen met vertegenwoordigers van de Talma-instellingen. De medewerkers van verschillende Talma organisaties komen tijdens het symposium met een presentatie van ideeën, die gericht zijn op verbetering van bepaalde zorgaspecten. Het geldbedrag wordt besteed aan de implementatie of doorontwikkeling van het winnende idee. De deelnemers aan het symposium geven hun stem aan ”het beste idee”.
Talma Borgh wil door het inzetten van handmassage meer aandacht geven aan de cliënten. Met handmassage, uit te voeren door vrijwilligers, kan heel goed vorm en inhoud worden gegeven aan ‘betekenisvolle zorg’. Met het gewonnen geldbedrag van € 2.500,00 dat beschikbaar wordt gesteld door de A.S. Talma Stichting, kan men het idee verder uitwerken en daarbij, indien nodig, ondersteuning krijgen van het Talmalectoraat.

Op de foto wordt de Talma-Innovatieprijs 2019 overhandigd door Jelle Lemstra, voorzitter van de A.S. Talma Stichting.

GOLFKAR VOOR VERVOER VAN EN NAAR TALM BORGH, APELDOORN

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels