“BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM”

BELEEFTUIN VOOR TALMA HIEM

2020 – Woonzorgcentrum Talma Hiem in Balk viert in 2020 haar 50 jarig bestaan en heeft een subsidie ontvangen van de A.S. Talma Stichting, waardoor het mogelijk is om het project Beleeftuin te realiseren.

Voor mensen met geheugenproblemen is een beleeftuin een herkenbare omgeving, die comfort en veiligheid geeft in hun leven. Ook voor familie is de tuin een middel om samen met hun partner, vader of moeder naar buiten te gaan. Een beleeftuin is een tuin die lichaam en geest stimuleert, de zintuigen prikkelt en herinneringen van vroeger naar boven laten komen.

GOLFKAR VOOR VERVOER VAN EN NAAR TALM BORGH, APELDOORN

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels