“PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP”

PROMOTIEONDERZOEK MEVROUW FEIJA SCHAAP

2019 – De afgelopen jaren heeft mevrouw Feija Schaap haar promotieonderzoek uitgevoerd vanuit het Talmalectoraat, met als onderwerp de begeleiding van mensen met een verstandelijke beperking en dementie. De zorg voor mensen met een verstandelijke beperking en dementie is nog relatief onbekend, zowel in de samenleving als in de wetenschap. Met dit proefschrift wil men dit onderwerp graag meer onder de aandacht brengen. De A.S. Talma Stichting heeft een financiële bijdrage geleverd om aan de drukkosten tegemoet te komen. Hierdoor was het mogelijk het proefschrift breder te verspreiden.

De cover van het promotieonderzoek van mevrouw Feija Schaap

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels

BELEVENISTAFEL VOOR TALMA HOEVE

2020 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op een subsidieaanvraag van zorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden voor aanschaf van een BelevenisTafel. Er is hier sprake van moderne technologie in de vorm van een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die flexibel inzetbaar is in