“ROLSTOELBUS VOOR NOORDOOST FRIESLAND”

ROLSTOELBUS VOOR NOORDOOST FRIESLAND

2020 – In de zomer is de Mercedes rolstoelbus officieel overhandigd door de drie sponsoren: Steunfonds Noardeast-Fryslân, Stichting Vrienden Talma Hûs en de A.S. Talma Stichting, aan de partijen die gebruik maken van deze bus, waaronder de bewoners van Talma Hûs en Talma Hoeve in Feanwâlden. De heer Folkertsma, penningmeester van de A.S. Talma Stichting en secretaris van het Steunfonds Noardeast-Fryslân, heeft de autosleutels overhandigd aan de voorzitter van de chauffeursgroep. Op de bus is de naam en het logo van de A.S. Talma Stichting duidelijk aangebracht, evenals de namen van de andere subsidieverstrekkers. Op de foto staan de vrijwilligers van de chauffeursgroep voor de nieuwe Mercedes rolstoelbus.

FUN2GO DUOFIETS VOOR TALMA HÛS

2020 – Deze fun2go duofiets geeft vrijwilligers de mogelijkheid om ontspannen samen met een bewoner van Talma Hûs in Feanwâlden te fietsen in de gangen van dit verpleeghuis. De duofiets is niet elektrisch aangedreven, want hij wordt niet buitenshuis gebruikt, maar alleen binnen de muren van Talma Hûs.

Qwiek.up voor De Cornelia Hoeve

2020 – Zorgboerderij De Cornelia Hoeve in Eastergea heeft, dankzij de door de A.S. Talma Stichting verleende subsidie, een Qwiek.up kunnen aanschaffen. Dit zorgondersteunend product is speciaal voor de toepassing van belevingsgerichte zorg. Door de projectie van beelden op muur of plafond kunnen diverse prikkels

BELEVENISTAFEL VOOR TALMA HOEVE

2020 – Het bestuur van de A.S. Talma Stichting heeft positief gereageerd op een subsidieaanvraag van zorgcentrum Talma Hoeve in Feanwâlden voor aanschaf van een BelevenisTafel. Er is hier sprake van moderne technologie in de vorm van een verplaatsbare, rolstoelvriendelijke tafel die flexibel inzetbaar is in